Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.



 
AnasayfaSSSKayıt OlGiriş yap
Taşındık arkadaşlar! www.magusinvicta.com

Paylaş | 
 

 I. Ders ( 6. Sınıflar )

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Edna Jarvis
Şu anda Muggle'sınız. Lütfen rütbe başvurusunda bulununuz.
avatar

Mesaj Sayısı : 281
Kayıt tarihi : 18/11/10
Yaş : 28

MesajKonu: I. Ders ( 6. Sınıflar )   Ptsi Mart 21, 2011 12:03 pm

Dersin Konusu: Stratejik taktiklerin avantajları ve dezavantajları
Dersin Profesörü: E. Jarvis
Ders Zamanı/Hava Durumu: Dondurucu Soğuk
Dersin İşlendiği Yer: Savaş Arenası yanındaki büyük ahşap Savaş Sanatı derslikleri.
Dersin İşlenişi:


    Altıncı sınıflara verdiğim dersin daha farklı olduğunu düşünerek sınıfa giriyorum çünkü Hogwarts’tan okuduğum dönemde hatırladığım kadarıyla bir dersin seçmeli olması benim o derse severek gideceğim anlamına geliyordu. Derse beş dakika kadar geç kaldığımı fark ediyorum ve bunun sorumlusunun odamdaki kahve keyfi olduğunu içten içe farkındayım. Hafif bir ses temizleme iniltisinin ardından berrak bir sesle konuşmaya başlıyorum.

    “ Bu havada çiğ taneleriyle dolu bahçeyi aşıp geldiğiniz için teşekkürler. Bugünkü konumuz daha önceki sınıflarda üzerinde durduğumuz stratejini geliştirilmesi sonucu ortaya çıkan kalıp taktikler, bunların avantajları ve zamanlama, yanlış silah seçimi sonucu oluşan dezavantajlarıdır. Tarihte en çok örneği görülen stratejik taktikler arasında pusu kurmak gelir ki bunun sizin bildiğiniz dışında bir anlamı yok. Pusu kurmak, bir doğa kanunudur. Pek çok yırtıcı avlarına pusu kurarak yaklaşır. Tehlikelidir, sessiz olmak gerekir, dikkatli olmak gerekir ve en önemli hedefe kitlendiğinizde ava giderken avlanmamak için dış dünyayı da farkında olmanız, yani uyanık olmanız gerekir. ”

    Duraksıyorum çünkü öğrencilerin gözünde canlandıdıkları fantastik canavarların pusu kurma belgeselini biraz daha oynatmalarına izin vermek istiyorum. Gözlerinin önünde canlanan kareleri yaşayışlarını birçoğunun neredeyse fark edilmeyecek kadar hafif mimiklerinde görebiliyorum. Bu kadar sessizlik bana yetiyor ve devam ediyorum.

    “ İyi kurulmuş bir pusu, düşmanı hazırlıksız yakaladığı gibi kısa süre içerisinde savunmasız kalmasını da sağlar ki zaten bizim istediğimiz öldürmek değil düşmanı savunmasız bırakarak böylelikle saldıramayacak hale de getirmektir. Diğer önemli bir stratejik taktik ise -böl-yok et- taktiğidir ki bu eğer düşmanınız sayıca sizden üstünse avantajı sizin elinize geçirebilecek tek taktiktir. Risklidir, iyi planlanmalıdır ve düşmanın gücünün kırıldığına emin olana kadar da sürdürülmekten vazgeçilmemelidir. Peki bu taktik nasıl uygulanır? Cevabı zaten adında gizli; sayıca üstün düşmanınız size bir arada saldırırsa ki bu en mantıklısıdır, hepsinin dikkatini başka yöne çekmelisiniz ki bunu sağda sol yarattığınız yangınlar, küçük patlamalar veya arazi koşularına göre aklınıza gelebilecek en küçük basit bir parıltı büyüsü bile işinize yarayabilir“


    Tekrar anlatmaya mola veriyorum çünkü çok ve sürekli anlatmaktan yorulduğumu hissediyorum. Birden aklıma böyle bir durumda kalabilecekleri zor durumlar geliyor, o zaman dersimin ne kadar hassas ve geleceğe dönük olduğunu tekrar hatırlıyorum. Anlatmayı unuttuğum veya yanlış verdiğim en ufak bilginin seneye mezun olacak bu sınıfın öğrencilerinden birinin bile canına mal olabileceği düşüncesi beni tedirgin ediyor; fakat derste olduğumu hatırlayıp bu düşünceleri kafamdan hızlıca uzaklaştırıyorum.

    “ Tüm bunların yanında zamanı geldiğinde kaçmanın korkaklık değil, başka bir stratejik taktik olduğunu unutmamalısınız. Kurduğunuz stratejilerde veya uygulamaya koyduğunuz taktiklerde önemli olan sizin hayatta kalmanız ise ve bunu sağlamak için oradan kaçmanız gerekiyorsa kaçmamak hayatınızda yapacağınız son aptallık olabilir. Anlaşıldı mı? Özellikle Gryffindorlular bu kısmı aklından çıkarmasa iyi olur.“

    Öğrencileri, kendi korkularımın ardından uyardıktan sonra gözüm saatte kayıyor ve dersin bitmek üzere olduğunu fark ediyorum. Kimseyi bir dakika daha fazladan derslikte tutmak istemediğim için sınıfta çıkmadan son bir kez daha konuşuyorum.

    “ Umarım bugünkü ders yeterince anlaşılmıştır. Ödevinize gelince ‘ Sert bir düellonun ortasında en yakın arkadaşınızla kalsaydınız, tek başınıza mı daha şanslı olduğunuzu düşünür ve kendi adınıza bir kaçış planı yapardınız? Yoksa arkadaşınızla girdiğiniz bu yola arkadaşınızla çıkmak için mi elinizden geleni yapardınız?’ bu sorunun cevabını yarım parşömen boyutunda (5’er satırlık iki paragraf) yazıp bana baykuş postasıyla ( Rpout: PM yoluyla) ulaştırıyorsunuz. Gününüzün geri kalanının iyi geçmesi dileğiyle. “

    Sınıftan hızlıca çıkıp büyük salondaki öğle yemeğine katılmak için öğrencilerle birlikte ara sıra sohbet ederek de Hogwarts’ın yolunu tutuyoum.



Verilen Ödev: ‘ Sert bir düellonun ortasında en yakın arkadaşınızla kalsaydınız, tek başınıza mı daha şanslı olduğunuzu düşünür ve kendi adınıza bir kaçış planı yapardınız? Yoksa arkadaşınızla girdiğiniz bu yola arkadaşınızla çıkmak için mi elinizden geleni yapardınız?’
Dersin Akışı: Derste olumsuz bir şey olmadı.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
I. Ders ( 6. Sınıflar )
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» I.Snıflar---I. Ders:Astronomiye Giriş ve Tanışma
» `Mitoloji Dersi; Ders Alımları´
» sol beyin mi sağ beyin mi
» Sınıflar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz... :: Genel Olarak Wigtown :: Ders Arşivleri-
Buraya geçin: